fbpx
Méér ideale klanten in je zaak?

Méér omzet met krachtige, persoonlijke marketing!

 

Met het intensieve programma Retail Power leer ik je hoe je jouw zaak onderscheidt van je concurrenten. Hoe je een connectie maakt met je doelgroep en je gunfactor verhoogt. Zodat je meer ideale klanten aantrekt en beter gaat draaien.

Als zelfstandige retailer sta je tegenwoordig voor heel wat uitdagingen. Je moet steeds creatiever uit de hoek komen om klanten naar je winkel te trekken, consumenten shoppen vaker online, zijn minder trouw en worden prijsgevoeliger.

De hele retailmarkt staat onder druk. Dus ook de fabrikanten waar jij inkoopt gaan op zoek naar extra omzet. Ze openen zelf een webshop, eigen winkels of gaan in zee met grote online spelers. Stiekem verlangen we allemaal terug naar de tijd dat het zoveel gemakkelijker ging.

 

  • Toen het normaal was om jaarlijks een gezonde groei te realiseren.
  • Toen je gemakkelijk klanten naar je winkel kon trekken.
  • Toen je je niet moest afvragen of je een webshop moest openen
  • En toen je nog geen marketeer moest zijn om een winkel te runnen

Als je winkel niet draait zoals het zou moeten dan brengt dit heel wat stress mee. Onbewust neem je dit ook mee naar huis, naar je gezin. Na een tegenvallende week is het gewoon moeilijker om te ontspannen en te genieten. Je piekert je suf en zoekt allerlei verklaringen en oplossingen.

Maar dat is niet waarom jij die eigen zaak bent gestart. Jij wilt mensen echt helpen, ze met een lach op het gezicht naar huis laten gaan. Elke maand toffe, trouwe klanten verwelkomen en hen de mooiste artikelen laten zien. Daar krijg jij energie van, daar doe je het allemaal voor.

Nu kun je twee dingen doen: negatief worden en blijven klagen over het weer, de webshops, de fabrikanten, het consumentengedrag etc . Maar dit zijn allemaal externe factoren waar jij als zelfstandig retailer géén invloed op hebt. Je kunt ze niet veranderen dus het heeft totaal geen zin om hier energie in te steken. Je wordt hier alleen maar ongelukkig van.

Kies liever voor de tweede optie en steek je tijd en energie in zaken waar je wél invloed op hebt. Maak je eigen zaak sterker met krachtige, persoonlijke marketing. Maak je bedrijf ‘future-proof’ zodat je veel minder last hebt van deze externe factoren. Want als je dit goed aanpakt dan is er een mooie toekomst weggelegd voor je zaak. 

Want hoe zou het zijn als je elke dag weer met plezier naar je zaak gaat? Als je 100% zeker bent dat je aanpak klopt zodat je hierover niet meer hoeft te piekeren.  Als je exact weet waar je aandacht aan moet besteden om meer klanten naar je zaak te trekken en beter te gaan draaien. En welke investeringen je beter achterwege laat.

Marketing adviseur & retailer

Ik werk al ruim 15 jaar als zelfstandig marketing adviseur voor KMO’s. Daarnaast doe ik regelmatig freelance marketingprojecten bij multinationals.

Omdat ik naast adviseren ook zelf wilde ondernemen ben ik in 2010 een modewebshop gestart die al snel een goede omzet draaide in de Benelux. In 2012 volgde een winkel. Met de komst van de Zalando’s kon ik me online niet meer genoeg onderscheiden.

Als je markt zo verandert dan moet je je strategie aanpassen. Sindsdien ligt de focus op mijn winkel en heb ik zelfs een tweede winkel geopend in 2018. Ik heb me 100% in retailmarketing gespecialiseerd en heb er mijn persoonlijke missie van gemaakt om andere retailers te helpen met krachtige marketing.

Ik ben geen adviseur die enkel de theorie kent. Nee ik heb alles zelf uitgetest en toegepast in mijn eigen winkels.  Ik heb veel kennis van digitale marketing en school me continue bij.

We kunnen in een hoekje gaan zitten klagen dat het vroeger veel beter was of we kunnen onze eigen zaak sterker maken met krachtige marketing. Want daar hebben we wel invloed op! Zodat jouw zaak een gezonde fundering voor de toekomst heeft. 

 

Stel je eens voor …

… dat je weer fijne omzetten draait met je winkel …

… dat je klanten in je zaak krijgt die bij je passen en waar je happy van wordt … 

Stel je eens voor …

… dat je exact weet welke marketing werkt voor jouw zaak …

… zodat je nooit meer investeringen doet die niets opleveren …

Stel je eens voor …

… dat je social media strategie ook werkelijk klanten oplevert …

… dat je weet hoe je dit zelf kunt aanpakken …

 

Dit klinkt misschien te mooi om waar te zijn maar weet dat de 8 pijlers uit het Retail Power Model dé basis zijn voor een succesvolle zaak:

1. Positionering: wat zijn mijn sterktes? Hoe onderscheid ik mijn winkel van de concurrentie?
2. Concept: hoe bouw ik een aantrekkelijk winkelconcept uit?
3. Website: zo trek je klanten naar je winkel met je website
4. Social media: verhoog je gunfactor en trek klanten aan met de juiste content
5. Facebookcampagnes: zo bereik je veel nieuwe klanten  met een klein budget
6. Nieuwsbrieven: zo blijf je top of mind bij je klanten
7. Offline marketing: offline marketing die werkt voor jouw zaak
8. Retail Plan: we gieten alles in een overzichtelijk totaalplan

Retail  Power Model

In Retail Power gaan we de eerste weken intensief aan de slag met jouw strategie. Ik haal het verhaal achter jouw zaak naar boven. Ik kijk hoe we jouw zaak het beste onderscheiden van andere zaken, welke troeven we kunnen uitspelen.

Daarna verdiepen we ons in jouw klanten, Wie zijn ze, wat zijn hun behoeften en hoe kunnen we hier slim op inspelen?   Dit vormt direct de basis voor onze communicatie aanpak. 

Pas als de strategie op punt staat pakken we de uitvoering van je marketing aan. Eerder heeft geen zin. We zorgen dat je website klanten naar je winkel trekt, ik leer je hoe je nieuwe klanten bereikt met social media en je blijft top of mind via nieuwsbrieven en offline marketing.

Dit zeggen klanten over Retail Power:

We hebben al 55 jaar een zaak in herenkleding en schoenen. Ankie heeft onze ogen geopend op vlak van digitale marketing. Ik moet zeggen dat hier vroeger nauwelijks aandacht aan besteedden. Vooral door gebrek aan kennis. Ze is wel iemand die je hele strategie in vraag stelt maar dit is juist goed. Je wordt gedwongen om na te denken over je troeven. Waar zijn we goed in en hoe kunnen we ons onderscheiden. Dit speelt ze uit in onze communicatie. We hebben uiteindelijk een langdurige samenwerking met Ankie uitgewerkt omdat we zien dat ze goede resultaten blijft boeken voor ons.   

Als schoonheidsspecialiste heb ik nooit beseft dat marketing zo belangrijk is. Je kunt goed zijn in je vak maar als je er niet op de juiste manier mee naar buiten komt dan trek je niet genoeg klanten aan. Ik had wel vaste klanten maar het lukte me niet om nieuwe klanten te vinden. Hier heeft ze me enorm goed bij geholpen. We hebben eerst uitgebreid besproken hoe ik me in de markt wil zetten en welk prijsniveau hierbij past.  Vervolgens hebben we mijn online zichtbaarheid aangepakt. Maar ook mijn huisstijl en folder liggen nu perfect in lijn. Resultaat is dat ik gemakkelijker nieuwe klanten aantrek en precies weet waar ik wel en waar ik niet in moet investeren. Dit geeft rust. De investering in het marketingadvies zelf was wel een groot bedrag voor mij. Toch heb ik hier nog geen seconde spijt van gehad. Ik heb er enorm veel van geleerd en kijk nu met hele andere ogen naar mijn bedrijf. 

We merkten als schoenenwinkel dat we op vlak van marketing echt iets moesten gaan doen. We hadden direct veel vertrouwen in Ankie omdat je voelt dat ze de sector kent. Ze is gedurende het hele traject ook een echte sparring partner geweest. Ze houdt je scherp en laat je heel bewust keuzes maken. De marketingtechnieken die je leert kosten tijd maar zijn heel betaalbaar voor kleine zelfstandigen. Retail Power is intensief maar zeer zeker de moeite waard. We zien het resultaat.

Voor wie is Retail Power interessant?

Ik heb Retail Power gemaakt voor zelfstandige retailers die willen leren hoe ze meer klanten naar hun winkel trekken met persoonlijke marketing.  Ik help je om de juiste strategie uit te zetten en om je marketingtools te optimaliseren. Daarna leer ik  je stap voor stap hoe je de uitvoering aanpakt.  Dit is veel krachtiger dan wanneer je alles uitbesteedt en het bespaart je heel wat kosten.

En voor wie niet?

Het is belangrijk dat je open staat voor verandering en dat je uit je comfortzone durft te stappen. Daarnaast moet je bereid zijn om zelf dingen te leren en in de praktijk te brengen. Ben je zelf al heel goed in marketing? Is je strategie helder? Sta je al zeer ver met social media en draai je een prima omzet? Dan heb je dit programma niet nodig.    

Hoe werkt Retail Power?

We gaan gedurende 90 dagen samen aan de slag. Je bekijkt korte video’s van de lessen, bekijkt de werkboeken en leert hoe je alles direct in de praktijk kunt brengen. Tijdens de coaching calls ben ik je sparring partner die je helpt  om je strategie op punt te zetten. Ook help ik je met de uitvoering.  Op deze manier boeken we sneller resultaat.

Tijdens het programma RetailPower heb je recht op 9 uur persoonlijke begeleiding door mij.  Deze kun je verdelen over coaching calls en hulp bij de uitvoering van je marketing. Veel bedrijven vragen bijvoorbeeld hulp bij het schrijven van hun webteksten. Tussendoor kun je mij onbeperkt vragen stellen via mail als je vastloopt. Na 90 dagen heb je niet alleen een helder marketingplan voor de toekomst, ook de uitvoering is grotendeels klaar.   

Voor zelfstandige retailers die veel zelf willen doen en minder behoefte hebben aan intensieve begeleiding, bied ik een light versie van Retail Power aan. Je werkt het programma dan zelfstandig door.  Hieronder lees je de verschillen. 

Wat kost Retail Power ?

  

Retail Power Plus

–  8 online marketingmodules
–  Duidelijke werkboeken & video’s
– Levenslange toegang tot lesmateriaal 
–  9 uur persoonlijke begeleiding
–  Persoonlijke support via e-mail gedurende 90 dagen
– Support in geheime Facebookgroep

 

2.990 euro
of 3 termijnen van 1.050 euro
 

 

  

Retail Power Light

–  8 online marketingmodules
–  Duidelijke werkboeken & video’s
– Levenslange toegang tot lesmateriaal
–  Support in geheime Facebookgroep 

 

1.250 euro
of 3 termijnen van 450 euro
 

 

Veelgestelde vragen over Retail Power:

Ik vind het best een duur programma
Het prijskaartje van Retail Power Plus is inderdaad best hoog. Dat komt omdat we je hele marketing aanpakken: van strategie tot uitvoering. Veel programma’s werken maar op één onderdeel. Ik weet uit ervaring dat het totaalplaatje moet kloppen om resultaat te boeken. Het heeft geen zin om te gaan communiceren als je niet weet hoe je jezelf kunt onderscheiden. Weet ook dat we je hele marketing aanpakken: je website, je social media, je Facebookcampagnes, je nieuwsbrieven etc. Bij Retail Power Plus begeleid ik jouw zaak persoonlijk waardoor we veel sneller resultaat boeken. 

Hoe weet ik of dit programma rendeert voor mijn zaak?
Als je interesse hebt in Retail Power dan vul je eerst een aanvraag in. Hierin stel ik je een aantal vragen over je winkel en over je marketing. Ik analyseer ook je website en social media.  Ik wil enkel samenwerken als ik zeker ben dat Retail Power een toegevoegde waarde is voor jou. Ik ben zelf ook ondernemer en ik vind het belangrijk dat een investering rendeert. Retail Power is wel een programma waarin je zelf ook tijd moet investeren (minimaal 2 uur per week). Dit is belangrijk om resultaat te boeken. De klanten die Retail Power Plus gevolgd hebben zijn achteraf blij dat met het eindresultaat (zie reviews). 

Ik twijfel tussen het Retail Power Plus en de light versie
In Retail Power Plus kan ik je veel intensiever begeleiden omdat ik je hier persoonlijk coach.  Zelf zit je er vaak veel te diep in om je zaak kritisch te kunnen evalueren. En zelf zie je vaak niet welke voordelen je uit kunt spelen naar je potentiële klanten.  Ik houd je scherp en ben voor 90 dagen jouw sparring partner. Voor de light-versie moet je meer zelfdiscipline hebben en zelfstandiger kunnen werken. Je moet voor jezelf kijken welk type ondernemer je bent en welk budget je beschikbaar hebt. 

Is Retail Power vooral geschikt voor kledingzaken en schoenenwinkels?
Retail Power is vooral interessant voor  fysieke winkels zoals kledingwinkels, schoenenwinkels, opticiëns, parfumerieën, cadeauartikelen, voedingswinkels etc. Het is belangrijk dat je  een fysieke winkel hebt, niet enkel een webshop. Als je een fysieke winkel mét webshop hebt dan is Retail Power ook heel interessant omdat ik veel ervaring met e-commerce heb. 

Wat gaan we concreet doen in Retail Power?
In de eerste twee modules gaan we vooral aan je strategie werken. We gaan kijken hoe je je kunt onderscheiden als winkel, wie je ideale klant is hoe we deze het beste bereiken. Als de strategie en je concept duidelijk zijn dan gaan we naar de uitvoering. We analyseren je website en gaan deze verbeteren, je leert hoe je op Facebook en Instagram post voor meer resultaat, ik leer je om nieuwe klanten aan te trekken met slimme Facebookcampagnes, je leert hoe je goede nieuwsbrieven maakt via gratis programma’s zoals Mailchimp, we kijken welke offline marketing interessant is voor jouw zaak etcetera. Kortom we gaan 90 dagen intensief werken aan de marketing van jouw zaak. 

Na het doorlopen van het programma weet jij:

>   Hoe jij je zaak onderscheidt van de concurrentie

>   Welke marketing werkt voor jouw ideale klant

>   Hoe je klanten naar je winkel trekt met je website

>   Hoe je je gunfactor verhoogt bij jouw klanten

>   Hoe je nieuwe klanten trekt met slimme Facebookcampagnes

>   Hoe je nieuwsbrieven maakt die impact hebben

>   Welke offline marketing werkt voor jouw zaak

Wil je weten of Retail Power voor jouw winkel de juiste stap is?

  Wacht dan niet langer!

Vul de aanvraag voor Retail Power in en ontvang  een analyse van je huidige marketing.
Je weet dan direct of Retail Power interessant is voor jouw zaak. 

Contact::

Retail Power
Langestraat 65
1750 Lennik
T: 0473 750058
ankie@retailpower.be

Voordelen:

  • >20 jaar marketingervaring
  • Eigenaar van retailzaak
  • Focus op resultaat & rendement
  • Adviseur én ondernemer

Volg mij op: