fbpx
Selecteer een pagina
Wil je méér klanten in je winkel?

Start vandaag nog met slimme Facebook marketing!

 

Als zelfstandige retailer sta je tegenwoordig voor heel wat uitdagingen. Je moet steeds creatiever uit de hoek komen om klanten naar je winkel te trekken, consumenten shoppen vaker online, zijn minder trouw en worden prijsgevoeliger. Stiekem verlangen we allemaal terug naar de tijd dat het zoveel gemakkelijker ging. Toen  je nog geen marketeer moest zijn om een winkel te runnen.  

Profiteer van de  digitale mogelijkheden!

Wanneer ik winkeleigenaren spreek dan klagen ze vaak over de  opkomst van e-commerce. Dat de concurrentie hierdoor enorm is toegenomen en dat er gewoon minder klanten naar hun winkel komen. En natuurlijk is dit ook gewoon waar. Ik heb zelf ook twee winkels. Ik voel ook dat het heel anders is dan 7 jaar geleden.  Maar je moet mee,  of je nu wilt of niet. Maak dus liever gebruik van alle  mogelijkheden.  Laat digitale marketing  werken voor jouw winkel! Mijn klanten behalen het meeste resultaat met slimme Facebook marketing. In mijn eigen winkels komt zelfs 30% van de winkelbezoekers via Facebook.

Persoonlijke marketing is jouw grootste troef!

Door de digitalisering is alles een stuk onpersoonlijker geworden. Online blijven er maar enkele grote spelers over.  Ook in de winkelstraat wordt het meer en meer een eenheidsworst omdat je overal dezelfde ketens terug vindt. Toch houdt de consument nog altijd van persoonlijk contact. We vinden het fijn om te shoppen bij mensen die we kennen, die we leuk vinden, aan wie we advies kunnen vragen. Dit is niet veranderd. Persoonlijke marketing is dan ook jouw grootste troef.  En Facebook is hiervoor de ideale marketing tool.

Maak je eigen zaak sterker met krachtige, persoonlijke marketing zodat je veel minder last hebt van concurrentie. Want als je dit goed aanpakt dan is er nog altijd een mooie toekomst weggelegd voor je winkel.  Zomaar wat Facebooken als het uitkomt brengt je niets op. Je hebt een strategie nodig. Want hoe zou het zijn als je elke dag weer met plezier naar je winkel gaat? Als je 100% zeker bent dat je marketing klopt zodat je hierover niet meer hoeft te piekeren. Als je weet hoe je Facebook voor jou kunt laten werken om klanten naar je winkel te trekken.

Marketing adviseur & retailer

Ik werk al ruim 15 jaar als  marketing adviseur voor KMO’s. Ook doe ik af en toe freelance projecten bij multinationals. In  2010 ben ik een modewebshop gestart die al snel een goede omzet draaide in de Benelux. In 2012 volgde een winkel. Met de komst van de Zalando’s kon ik me online niet meer onderscheiden. Sindsdien ligt de focus op mijn winkels.

Ik heb me 100% in retailmarketing gespecialiseerd en heb er mijn missie van gemaakt om andere winkels te helpen met  persoonlijke marketing. Ik ben geen adviseur die enkel de theorie kent. Nee ik heb alles zelf uitgetest en toegepast in mijn eigen winkels. Ik heb veel kennis van digitale marketing en school me continue bij.

Misschien denk je dat al die social media niets voor jou is omdat je er niet mee opgegroeid bent. Ik ben 46 jaar en heb ook alles moeten leren. Als ik het kan dan kan jij dat ook! Privé ben ik zelfs geen fan van Facebook. Maar als ik zie wat het voor je bedrijf kan doen dan zou ik niet twijfelen en er vandaag nog mee aan de slag gaan. 

We kunnen in een hoekje gaan zitten klagen  of we kunnen slim gebruik van de kansen die Facebook biedt om meer klanten in je zaak te krijgen.  

 Stel je eens voor …

… dat je weer fijne omzetten draait met je winkel …

… dat je weer nieuwe klanten in je winkel ziet …

Stel je eens voor …

… dat je exact weet wat je op Facebook moet plaatsen om resultaat te hebben …

… dat je weet hoe je dit zelf doet in maximaal 1 uur per week …

Stel je eens voor …

… dat je leert hoe je eenvoudig zelf slimme advertentiecampagnes kunt maken …

… dat je Facebookpagina ook werkelijk klanten oplevert …

 

Facebook marketingplan

 

Dit klinkt misschien te mooi om waar te zijn maar weet dat je met mijn Facebook marketingplan binnen 30 dagen de eerste resultaten ziet. We werken met 3 pijlers:

 INHOUD:

Je leert eerst wat voor soort berichten je moet posten om consumenten fan te laten worden van jouw winkel.

 BEREIK:

Daarna leer je hoe je veel meer potentiële klanten bereikt met slimme Facebook campagnes. 

 PLAN:

Vervolgens leer je om alles efficiënt in te plannen zodat je Facebook marketing niet meer dan 1 uur per week kost.

 

 

Dit zeggen klanten over Facebook Power:

We hebben al 55 jaar een zaak in herenkleding en schoenen. Ankie heeft onze ogen geopend op vlak van Facebook marketing. Ik moet zeggen dat we vroeger nauwelijks aandacht aan social media besteedden. Vooral door gebrek aan kennis. Momenteel zetten we ons budget vooral in op Facebook, we doen veel minder printreclame. We voelen in de winkel dat we hiermee veel meer resultaat boeken.  Klanten geven aan dat ze ons gevonden hebben via Facebook. 

Peter Devos

Als schoonheidsspecialiste heb ik nooit beseft dat social media zo belangrijk is. Je kunt goed zijn in je vak maar als je er niet op de juiste manier mee naar buiten komt dan trek je niet genoeg klanten aan. Ik had wel vaste klanten maar het lukte me niet om nieuwe klanten te vinden. Via Facebook Power heb ik geleerd om mezelf heel zichtbaar te maken en om een connectie te maken met mijn volgers. Toen ik dit onder de knie had ben ik gaan adverteren. Heel beperkt met 3 euro per dag want ik heb geen groot budget. Soms ook eens een week niet. Het resultaat is dat ik nu maandelijks zeker 3 nieuwe klanten heb via Facebook. Voor mij is deze cursus meer dan geslaagd.  

Rineke Fiers

Ik wilde verschillende zaken leren. Ik wilde meer volgers voor onze Facebookpagina en ik wilde graag professioneel leren adverteren op Facebook. Verder wilde ik ook graag weten wat voor soort posts ik kon maken. Hiervoor kon ik zeker inspiratie gebruiken. De resultaten liegen er niet om. Het aantal volgers is gevoelig gestegen en de volgers zijn ook echt betrokken, ook adverteren lukt al redelijk goed. Het is fijn dat je het programma op je eigen tempo kunt volgen. 

Katrien Verdievel

Voor wie is Facebook Power interessant?

Ik heb Facebook Power gemaakt voor zaakvoerders van fysieke winkels die meer klanten willen aantrekken met Facebook. Het maakt niet zoveel uit wat voor soort winkel je hebt. Het werkt zowel voor kledingwinkels, schoenenwinkels, parfumeriewinkels, cadeauwinkels, decoratiewinkels, delicatessenzaken etc. Verder hoef je geen ervaring in marketing te hebben. Je leert alles stap voor stap.

En voor wie niet?

Het is belangrijk dat je open staat om nieuwe dingen te leren. Ook moet je bereid zijn om zelf aan de slag te gaan (of een medewerker). In het begin zul je zo’n 2 uur per week aan Facebook besteden. Als je het eenmaal onder de knie hebt dan lukt het in 1 uur. Als je deze tijdsinvestering niet wilt doen of als je geen nieuwe zaken wilt uittesten dan begin je beter niet aan deze cursus.  

Hoe werkt Facebook Power?

Facebook Power is voor iedereen gemakkelijk te volgen, zelfs als je nog niet heel actief bent op Facebook. Je bekijkt korte video’s van de lessen, krijgt handige werkboeken en leert om alles direct in de praktijk te brengen. Op deze manier boek je sneller resultaat.

Je krijgt ook gedurende een jaar toegang tot de besloten Facebookgroep ‘Facebook Power’. Hierin kun je vragen stellen als je vast loopt of mijn feedback nodig hebt. Je kunt ook de vragen van andere deelnemers volgen en ervaringen met elkaar uitwisselen.

Wat kost Facebook Power ?

  

Facebook Power

–  Stap voor stap leren om klanten te trekken
via Facebook marketing
–  Exclusief  voor zelfstandige retailers
– Online videolessen
–  Bij elke les een lesboek
–  Bij elke les praktijkvoorbeelden
– 12 maanden Facebook helpdesk voor vragen
BONUS: gratis contentkalender 

 

995 euro
of 3 termijnen van 350 euro
 

Veelgestelde vragen over Facebook Power:

Hoe weet ik of dit programma rendeert voor mijn zaak?
Als je al mijn tips opvolgt en actief met Facebook aan de slag gaat dan kan het niet anders dat je elke maand minstens 5 extra klanten naar je winkel trekt via Facebook. In mijn winkels komt zelfs 25% van de klanten via Facebook. 5 extra klanten per maand is dus het absolute minimum. 

Is Facebook  Power vooral geschikt voor kledingzaken en schoenenwinkels?
Facebook Power is vooral interessant voor  fysieke winkels zoals kledingwinkels, schoenenwinkels, opticiëns, parfumerieën, cadeauartikelen, voedingswinkels etc. Het is belangrijk dat je  een fysieke winkel hebt, niet enkel een webshop. 

Ik ben zelf helemaal geen actieve gebruiker van social media, is dat erg?
Je hoeft geen ervaring te hebben met Facebook marketing. Je hoeft er privé zelfs geen fan van te zijn.  Je moet er wel voor open staan om nieuwe dingen te leren want we gaan het optimaal inzetten voor je zaak. Ik ben zelf ook niet opgegroeid met social media dus als ik het kan dan kun jij het ook :-).

Na het doorlopen van de cursus weet jij:

>   Wat je moet posten op Facebook om klanten aan te trekken

>   Hoe je meer kwalitatieve volgers krijgt op Facebook

>   Hoe je zelf professionele Facebook advertenties maakt die renderen

>   Hoe je nieuwe klanten trekt met slimme Facebookcampagnes

>   Hoe je maximaal resultaat haalt uit Facebook in zo min mogelijk tijd (1 uur per week)

Wil je meer klanten in je winkel met slimme Facebook marketing?

  Wacht dan niet langer!

 Start dan zo snel mogelijk met Facebook Power zodat je over een maand al resultaat ziet.

Contact::

Retail Power
Langestraat 65
1750 Lennik
T: 0473 750058
ankie@retailpower.be

Voordelen:

  • >20 jaar marketingervaring
  • Eigenaar van retailzaak
  • Focus op resultaat & rendement
  • Adviseur én ondernemer

Volg mij op: