fbpx

“Hoe trek ik meer mensen naar mijn winkel ?” 

 

Als zelfstandige retailers contact met mij opnemen is dit bijna altijd de eerste vraag. Krachtige, persoonlijke marketing wordt steeds belangrijker voor retailers om te kunnen overleven in deze moeilijke retailtijden. 

En jij? Gebruik jij krachtige marketing voor je winkel? Of blijf je (zoals veel retailers) vooral stilstaan bij de problemen waar onze sector mee kampt:

– De grote groei van e-commerce

– Fabrikanten die eigen webshops beginnen

– Ketens die steeds vaker kortingen geven

– Het weer dat niet mee wil waardoor het seizoen te kort is

– Consumenten die prijsgevoeliger en mondiger worden

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Al deze uitdagingen zijn er ook hè. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Ik ben naast marketing adviseur eigenaar van 2 kledingzaken dus ik weet waarover ik spreek. Maar het zijn allemaal factoren waar jij als zelfstandige retailer geen invloed op hebt. Ze komen van buitenaf en jij kunt ze niet tegenhouden.

 

We kunnen wél kiezen hoe we ermee omgaan. We kunnen in een hoekje gaan zitten klagen dat het vroeger veel beter was of we kunnen onze eigen zaak sterker maken met krachtige marketing. Want daar hebben we wel invloed op! Zodat jouw zaak een gezonde fundering voor de toekomst heeft.

 

Stel je eens voor …
… dat je weer fijne omzetten draait met je winkel …
… dat je klanten in je zaak krijgt die bij je passen en waar je happy van wordt …

Stel je eens voor …
… dat je exact weet welke marketing werkt voor jouw zaak …
… zodat je nooit meer investeringen doet die niets opleveren …

Stel je eens voor …
… dat je social media strategie ook werkelijk klanten oplevert …
… dat je weet hoe je dit zelf kunt aanpakken …

 

De belangrijkste reden dat je huidige marketing niet werkt is dat we vaak maar één onderdeel aanpakken. We investeren in een mooie dure website maar we hebben de strategie niet aangepakt. Wat maakt ons uniek? Hoe gaan we ons onderscheiden?

 

Of we communiceren heel professioneel met onze klanten maar we maken geen connectie, we bouwen geen band op. Of je bent heel actief op social media, je maakt leuke posts maar je bereikt heel weinig mensen omdat je fanbase veel te klein is.  En omdat je te weinig van Facebookmarketing weet lukt het je ook niet om meer fans te krijgen.

 

Met het programma RETAILpower pakken we het totaalplaatje aan. We starten bij de basis en eindigen bij de implementatie. Alleen op deze manier gaan we echt resultaat boeken. En er zijn 8 gedegen stappen nodig om een duurzame business te creëren:

1. Positionering: wat zijn mijn sterktes? Hoe onderscheid ik mijn winkel van de concurrentie?
2. Concept: hoe bouw ik een aantrekkelijk winkelconcept uit?
3. Website: zo trek je klanten naar je winkel met je website
4. Social media: verhoog je gunfactor en trek klanten aan met de juiste content
5. Facebookcampagnes: zo bereik je veel nieuwe klanten  met een klein budget
6. Nieuwsbrieven: zo blijf je top of mind bij je klanten
7. Offline marketing: offline marketing die werkt voor jouw zaak
8. Retail Plan: we gieten alles in een overzichtelijk totaalplan

 

In mijn ebook RETAIL power vertel ik hoe je méér ideale klanten aantrekt en dus meer omzet maakt dankzij krachtige, persoonlijke markting. Na het lezen van dit e-book weet jij precies:

– Hoe je jouw zaak positief onderscheidt van de massa en jouw eigenheid uitspeelt.

– Hoe je een RETAILplan maakt waarmee je méér klanten aantrekt die bij jou passen.

– Hoe je meer omzet gaat draaien dankzij persoonlijke marketing.

 

Vraag het e-book hieronder aan!  

E-book RETAILpower 

Het e-book voor zelfstandige retailers die meer ideale klanten naar hun zaak willen trekken. Méér fans, rendement & omzet?

Schrijf je in op mijn mailinglijst voor krachtige marketingtips en krijg het e-book cadeau !